Skolen har haft ”udsendte korrespondenter” til vores venskabsskole i Kenya. Lily fra 4. klasse og Charlie fra 3. klasse, som i sommerferien var med deres forældre til det afrikanske kontinent.

Vi siger tusind tak for tekst og billeder 😊

I vores sommerferie besøgte vi New Life Africa International i Kenya, en skole og et børnehjem. Det var en stor oplevelse, som vi aldrig vil glemme.

Vi blev taget godt imod af Emily, som er ansat på skolen, og en masse små børn løb imod os og krammede os mange gange.

Emily fortalte, at hun selv flyttede ind på New Life Africas børnehjem, da hun var 13 år gammel. Her boede hun, til hun passe på sig selv.

Vi blev vist rundt i flere klasser. Vi besøgte 1. klasse, 4. klasse og 9. klasse. Børnene bar alle skoleuniformer, som varierede i farver afhængigt af deres klassetrin.

Da vi kom ind i klasserne, sang børnene en velkomstsang for os, det var rigtig rørende og sødt.

Emily fortalte til alle børnene, at vi sammen med vores klassekammerater på Billesborgskolen havde løbet motionsløb og samlet penge ind til dem flere gange. Børnene blev glade og var meget taknemmelige for det.

Emily viste os deres designskole, som er for de store børn, som har svært ved at skrive og læse. De kan i stedet lære at designe og sy tøj.

Vi blev også vist rundt på børnehjemmet, og så hvordan de boede. De har alle daglige pligter, og de store børn hjælper de små børn med at lave dem.

Det var tydeligt, at børnene passer godt på hinanden, og de store børn hjælper de små med både lektier og daglige opgaver.

En ting, der gjorde særligt indtryk på os, var børnenes historier om, hvordan de kom til skolen og børnehjemmet. Mange af dem havde haft det meget svært, inden de kom hertil. Nogen var forældreløse, og andre var blevet udsat for vold.

Bestemt en lille dreng, gjorde indtryk på os. Han var kun 3 år gammel og boede på børnehjemmet. Hans forældre havde sat ham på en brandvarm kogeplade som straf.

Vi er stolte af, at vi har hjulpet børnene, og vi har nu set med vores egne øjne, at pengene fra vores motionsløb går til noget virkelig godt. Så når vi løber og vores forældre støtter os, gør det en stor forskel for børnene i Kenya. Vi vil gerne opfordre jer alle til at give den gas – det hjælper virkelig!

MobilPay-nummeret til sponsorpenge og gaver: 828626